Page 6

programmaboekje_hart_op_weg_naar_verbinding

Expoints – Partner van de NFU in het meten en verbeteren van patiëntervaringen Persoonsgerichte zorg en verbetering van de kwaliteit van die zorg staan hoog op ieders agenda. Inzicht hebben in de ervaringen van patiënten is hierbij essentieel. We zien logischerwijs dan ook een toenemende behoefte bij (zorg)organisaties om op continue basis feedback te ontvangen vanuit de patiënt. Immers, dit stelt je in staat om samen met die patiënt invulling te geven aan verbeterprocessen. Continue feedback vraagt om een wezenlijk andere invulling dan de gebruikelijke grootschalige, jaarlijkse onderzoeken. Zo wordt de feedbackvraag nu kort na een relevante ervaring gesteld. Dit maakt het belangrijk om samen goed na te denken over de juiste feedbackmomenten (wat zijn de triggers?) en de wijze waarop zo’n moment kan worden gekoppeld aan de feedbackvraag. Ook de vragenlijsten zelf kennen een andere opzet; compacter en gericht op een specifieke zorgervaring. 6 Symposium Hart op weg naar verbinding in de zorg Doordat iedere dag nieuwe feedback tot je beschikking komt, kunnen de effecten van verbetertrajecten nauwgezet worden gevolgd, vergeleken en waar nodig tussentijds worden bijgestuurd. Je bent in staat gedurende het jaar de organisatie te voeden met nieuwe feedback vanuit de patiënt(inzichten) en dus actief te werken aan persoonsgerichte zorg. Meer weten over continue patiëntfeedback en onze aanpak hierbij? Neem gerust eens contact op! T: +31 (0)85 - 877 24 06 W: www.expoints.nl


programmaboekje_hart_op_weg_naar_verbinding
To see the actual publication please follow the link above