Page 5

Vouwfolder_Clientenraad_in_vogelvlucht_2020

Klachtenopvang Patiënten dienen hun klachten te kunnen uiten en het ziekenhuis moet uw klachten serieus nemen. Daarom hebben wij regelmatig overleg met de klachtenfunctionarissen. N.a.v. het jaarverslag Klachtenopvang is gesproken over de behoefte van patiënten aan een centraal aanspreekpunt, de verwachtingen t.a.v. medische behandelingen en het telefonisch consult. Wij spreken hierover met de Raad van Bestuur en volgen de voortgang van verbeteracties met belangstelling. Ontwikkelingen ziekenhuisbreed In 2019 is een verandering in gang gezet om acht centra voor patiëntenzorg te vormen. Het doel is de ervaring van de patiënt te verbeteren. De Cliëntenraad pleit voor het betrekken van de patiënt bij de zorgpaden en het opnemen van een Patiënt Eff ect Rapportage in de plannen van aanpak. Binnen de Gezond Leven strategie van het MUMC+ is een van de thema’s de bevordering van de gezondheid in de regio. De Cliëntenraad heeft zich verdiept in dit onderwerp en wijdde zijn studiemiddag aan het Nationaal Preventieakkoord. Ook is de Cliëntenraad in gesprek gegaan over ‘een rookvrij ziekenhuis’ en heeft in zijn advies aandacht gevraagd voor de “fervente rokers”. Daarnaast denkt de raad mee over de invulling van een nieuw voedingsconcept: de patiëntencatering in het ziekenhuis. Meedenken in werkgroepen en commissies Verschillende leden van de Cliëntenraad nemen deel aan werkgroepen en commissies van het ziekenhuis waaronder: * Persoonsgerichte Zorg * Patiënt, voeding & beweging * Vastgoedcommissie * Privacy commissie * Kinderadviesraad * Zorginnovatielab * Informed Consent. De bedoeling is dat we meedenken en zo het perspectief van de patiënt inbrengen.


Vouwfolder_Clientenraad_in_vogelvlucht_2020
To see the actual publication please follow the link above