Page 39

Gezond_Idee_nr2_2020

gezond idee 39 Paprikaclafoutis met kwark LUNCHGERECHT VOOR 4 PERSONEN OF HOOFDGERECHT VOOR 2 PERSONEN Bereiding: 15 minuten Oven: 25 minuten Per persoon: 200 kcal / 6,5 g vet / 12 g eiwit / 22 g koolhydraten / 2,5 g vezels en 78 mg natrium (reken voor een hoofdgerecht dubbele hoeveelheden) Prijs per persoon: ¤ 0,75 (4 personen) en ¤ 1,50 (2 personen) • 1 rode en/of gele paprika • 1 el olijfolie • 3 eieren • 100 g bloem • 150 g magere kwark • 3 el halfvolle melk • 3 el fijngehakte verse kruiden (zoals peterselie, dille en bieslook) • groene salade, voor erbij • grillpan, ingevette, lage ovenschaal (22 cm ø) 1 Verwarm de oven voor tot 200 ºC. Snijd de paprika in reepjes en schep de reepjes om met de olijfolie. Verhit de grillpan. Gril de paprika in 5 min. mooi bruin. 2 Klop in een kom de eieren met de bloem, de kwark en de melk glad. Schep de kruiden met peper naar smaak erdoor. 3 Schenk het eimengsel in de ovenschaal. Verdeel er de gegrilde paprika over. 4 Bak de clafoutis in de voorverwarmde oven in 25 min. goudbruin en gaar. Serveer de clafoutis met de salade. Variatietip Voeg met de kruiden ook grofgehakte olijven en/of amandelen toe. Een handje geraspte 30+ (geiten)kaas doet het ook goed.


Gezond_Idee_nr2_2020
To see the actual publication please follow the link above