Page 37

Gezond_Idee_nr2_2020

gezond idee 37 Pruimen-gembercompote BIJGERECHT Bereiding: 30 minuten + afkoelen Basisrecept per persoon: 600 kcal / geen vet / 8 g eiwit / 121 g koolhydraten / 22 g vezels / 4 mg natrium Prijs per persoon: ¤ 1,00 • 1 kg rijpe pruimen • 3 cm gember • 3 el suiker • 1 tl gemalen kaneel • sap van 1 citroen • rasp 1 Halveer de pruimen, verwijder de pit en snijd ze in stukjes. Schil en rasp de gember. Doe de pruimen met de gember, de suiker, de kaneel, het citroensap en 75 ml water in een pan. 2 Breng de pruimen aan de kook en kook ze in 20 min. tot een stevige compote. 3 Neem de pruimencompote van het vuur en laat afkoelen tot kamertemperatuur. Tip Lekker bij geroosterd vlees van de barbecue, in de yoghurt en op volkoren toast met kaas. Tip In dit recept zit veel (vruchten)suiker, dus wees niet te royaal in de hoeveelheid die je gebruikt, maar zie het als een lekkere smaakversterker! Dol op de pittige gembersmaak? Voeg aan de afgekoelde pruimencompote nog wat extra geraspte gember toe. De zomer op je bord Dieprood, intens groen, warmgeel – deze heerlijke en gezonde gerechten stralen net zoveel zomer uit als de kleurige bloemenweelde in de tuin. Tijd om de stoelen buiten te zetten en te genieten.


Gezond_Idee_nr2_2020
To see the actual publication please follow the link above